
Algemene voorwaarden
- ALGEMENE VERKOOPSVOORWAARDEN EN DIENSTVERLENINGSVOORWAARDEN -
Art. 1. Definities en toepassingsgebied
De algemene verkoopsvoorwaarden en de algemene voorwaarden tot levering van diensten, hierna genoemd de "algemene voorwaarden", zijn van toepassing op alle bestellingen die worden geplaatstbij VAN BEVER GILLIS (handelsnaam Kaapsewijn), met maatschappelijke zetel te Driedennekespad 1, 3220 Holsbeek, ingeschreven in de Kruispuntbank van Ondernemingen onder het nummer BE0757.985.912, hierna de de “verkoper” genoemd.
De voorliggende algemene voorwaarden vormen de overeenkomst die de verkoper en de klant verbinden, zij worden hierna gezamenlijk de "partijen" genoemd.
De “klant” is iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon die producten bij de verkoper bestelt.
De "consument" is de klant, natuurlijke persoon, die handelt voor doeleinden die buiten zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit vallen.
De voorliggende algemene voorwaarden zijn als enige van toepassing tussen partijen.
Van deze algemene voorwaarden kan enkel worden afgeweken indien er, uitdrukkelijk en schriftelijk, bijzondere voorwaarden worden opgenomen in een offerte of overeenkomst.
Deze sluiten de algemene of bijzondere voorwaarden van de klant uit die de verkoper niet uitdrukkelijk op schriftelijke wijze heeft aanvaard. De algemene voorwaarden zijn op ieder ogenblik vrij te raadplegen op de website van de verkoper: www.kaapsewijn.be, zodat de klant bij het plaatsen van een bestelling dient te verklaren dat hij kennis heeft genomen van de algemene voorwaarden en bevestigt dat hij de hieruit voortvloeiende rechten en verplichtingen aanvaardt.
De verkoper behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te allen tijde te kunnen wijzigen, dit zonder voorafgaande kennisgeving, onder voorbehoud dat deze wijzigingen op zijn website worden weergegeven. Deze wijzigingen zullen van toepassing zijn op de bestellingen van producten die nadien worden geplaatst.
Art.2. Aanbod en bestelling
Elke bestelling betekent de aanvaarding van deze algemene voorwaarden door de klant.
Om een bestelling online via de webshop te plaatsen kiest de klant het (de) product(en) die hij wenst te bestellen door op de website van de verkoper te surfen, hij vult de gevraagde gegevens in, controleert de juistheid van de bestelling en voert vervolgens de betaling uit.
Nadat de verkoper vanwege de bankinstelling bevestiging van de betaling heeft ontvangen, stuurt hij de klant een samenvatting van zijn bestelling. In deze samenvatting worden onder meer het bestelnummer, de bestelde producten en hun prijs, de voorliggende algemene voorwaarden of een link naar deze voorwaarden, alsook een indicatie van de vermoedelijke datum van levering of uitvoering van de bestelling opgenomen.
De verkoper behoudt zich het recht voor de bestelling van de klant op te schorten, te annuleren of te weigeren, in het bijzonder indien de door de klant gecommuniceerde gegevens manifest foutief of onvolledig blijken te zijn of indien een betwisting bestaat met betrekking tot de betaling van een voorgaande bestelling.
In geval van annulering van de bestelling door de klant, om welke reden ook en behoudens overmacht, nadat deze door de verkoper werd aanvaard, zal door de verkoper ten titel van schadevergoeding en intresten een som gelijk aan 20% van de prijs van de bestelling verworven zijn en aan de klant worden gefactureerd, onder voorbehoud van het recht van de verkoper om een hogere schadevergoeding te vorderen en dit rekening houdende met de in werkelijkheid geleden schade.
Elke annulering moet schriftelijk gebeuren en is slechts geldig mits een schriftelijke aanvaarding door de verkoper.
Eens de producten geleverd zijn kan er niet meer geannuleerd worden door de klant.
In het geval dat de klant een bestelling weigert of annuleert, behoudt de verkoper zich tevens het recht voor de overeenkomst eenzijdig en onmiddellijk, zonder rechterlijke machtiging en zonder voorafgaandelijke ingebrekestelling te ontbinden lastens de klant. In dat geval is de klant ook een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd van 20% van het totaalbedrag van de bestelling, onder voorbehoud van het recht van de verkoper om een hogere schadevergoeding te vorderen en dit rekening houdende met de in werkelijkheid geleden schade.
Art.3. Prijs
De prijs van de producten wordt in euro weergegeven, belastingen inbegrepen, en gelden per fles/stuk, of in geval van proef- of geschenkpakketten en wijnproeverijen per pakket of wijnproeverij. Tenzij anders aangegeven, gaat het bij de wijnen steeds om flessen met 0,75 liter inhoud. Alle prijzen zijn inclusief BTW (21%), verpakkingsheffing en accijnzen, maar steeds exclusief verzend- of transportkosten. Voor bestellingen onder 200,00 euro inclusief BTW of voor bestellingen van minder dan 72 flessen rekent de verkoper een leveringskost aan van 15,00 euro inclusief BTW (voor leveringen in Belgie). Iedere verhoging van de BTW (Belasting over de Toegevoegde Waarde) of iedere nieuwe belasting die zou worden opgelegd tussen het moment van de bestelling en de levering en/of de uitvoering, zal automatisch ten laste van de klant worden gelegd.
Art.4. Termijnen
Behoudens andersluidende uitdrukkelijke schriftelijke aanvaarding door de verkoper, zijn de opgegeven leverings- en/of uitvoeringstermijnen indicatief en dus geen vervaltermijnen. De verkoper kan niet aansprakelijk worden gesteld, tenzij het een aanzienlijke vertraging betreft die aan zijn zware fout te wijten is.
De klant kan de leverings- en uitvoeringstermijnen niet inroepen ter verbreking van de overeenkomst, kan geen schadevergoeding of intresten vorderen en kan, behoudens andersluidende uitdrukkelijke schriftelijke aanvaarding door de verkoper, geen enkele andere vordering laten gelden.
In geval van vertraging in de levering van meer dan dertig werkdagen zal de klant per aangetekend schrijven een ingebrekestelling aan de verkoper dienen te zenden, waardoor deze laatste vervolgens over 50% van de voorgeschreven termijn beschikt om het (de) bestelde product(en) te leveren.
Art.5. Eigendomsvoorbehoud
De verkoper blijft eigenaar van de bestelde producten tot de dag der volledige betaling.
Het eigendomsrecht van de producten wordt slechts aan de klant overgedragen na afhaling of levering van de artikelen en na integrale betaling van de bestelling. Als uitzondering op artikel 1583 van het oud Burgerlijk Wetboek, blijven de verkochte, geleverde of geïnstalleerde goederen de exclusieve eigendom van de verkoper tot de dag der algehele betaling van de factuur. Zolang de betaling van de verkoopprijs niet werd uitgevoerd, is het de klant verboden de artikelen te verpanden, te schenken of deze ter waarborg te gebruiken, op om het even welke manier. Het is de klant uitdrukkelijk verboden om wijzigingen aan de artikelen aan te brengen, deze te verkopen of er op gelijk welke wijze over te beschikken.
Zolang de verkoper beschikt over het eigendomsrecht van de geleverde goederen, in overeenstemming met de bepalingen van deze clausule, blijft de klant aansprakelijk voor het onderhoud en de goede staat van deze producten. Gedurende deze periode zal enkel de klant aansprakelijk kunnen worden gesteld voor het verlies of de eventuele beschadiging van de producten. Indien nodig verbindt de klant zich ertoe de producten tegen ieder risico te verzekeren. De klant verbindt zich er eveneens toe de producten op dergelijke wijze te behouden dat ze niet met andere producten kunnen worden verward en het te allen tijde duidelijk is dat de goederen eigendom zijn van de verkoper.
Art.6. Herroepingsrecht
In overeenstemming met artikel VI.47 van het Wetboek Economisch Recht, beschikt de consument die producten op afstand bij de verkoper bestelt over een termijn van 14 kalenderdagen vanaf, wat producten betreft, de dag van de levering van de producten of melding dat deze beschikbaar zijn op het overeengekomen afhaalpunt, om de verkoper ervan in kennis te stellen dat hij van de aankoop wenst af te zien, zonder enige schadevergoeding en zonder motief te moeten opgeven.
Indien deze termijn op een zaterdag, zondag of een feestdag verstrijkt, wordt deze verlengd naar de eerstkomende werkdag. De consument kan zijn wil om van de aankoop af te zien kenbaar maken via een schriftelijke verklaring waaruit de wil tot herroeping van de overeenkomst op onbetwistbare wijze blijkt.
De consument zal het (de) product(en) waarvan hij wenst af te zien in perfecte staat en in zijn (hun) oorspronkelijke verpakking dienen terug te sturen. Enkel de rechtstreekse kosten voor het terugzenden van de goederen zijn exclusief ten laste van de consument.
De verkoper zal het door de klant betaalde bedrag zo spoedig mogelijk aan deze laatste terugstorten, en uiterlijk binnen de 14 dagen vanaf het terugsturen van de producten.
De consument die een product opent of gebruikt vóór het verstrijken van de termijn waarbinnen het herroepingsrecht kan worden uitgeoefend, wordt geacht, wat dit product betreft, afstand te doen van zijn herroepingsrecht.
De consument zal zijn herroepingsrecht tevens niet kunnen uitoefenen indien hij zich bevindt in één van de andere uitzonderingen beoogd door artikel VI.53 van het Wetboek Economisch Recht, in het bijzonder in het geval waarin het goederen betreft die werden vervaardigd volgens de specificaties van de consument of die duidelijk gepersonaliseerd werden.
Art.7. Opzegging van de bestelling
De klant die niet voldoet aan de voorwaarden om gebruik te maken van het in de vorige clausule van voorliggende algemene voorwaarden beschreven herroepingsrecht en die zijn bestelling wenst op te zeggen dient de verkoper hiervan in kennis te stellen, die de klant op zijn beurt zal informeren met betrekking tot de te volgen procedure.
Het eventuele voorschot dat door de klant aan de verkoper werd betaald zal niet aan de klant worden teruggestort. Indien door de klant geen voorschot betaald werd, heeft de verkoper het recht om van de klant een opzeggingsvergoeding te eisen ten bedrage van 25% van de prijs van de producten die deel uitmaakten van de door de klant opgezegde bestelling, onder voorbehoud van het recht van de verkoper om een hogere schadevergoeding te vorderen en dit rekening houdende met de in werkelijkheid geleden schade.
Art. 8. Levering en/of uitvoering van de bestelling
De leveringstermijnen en/of uitvoeringstermijnen die door de verkoper werden aangegeven worden slechts ter indicatieve titel verstrekt en verbinden de verkoper niet. Een vertraging in de levering en/of uitvoering van de bestelling kan bijgevolg in geen enkel geval aanleiding geven tot enige schadevergoeding, intresten, verbreking van de overeenkomst en/of opschorting van de verplichtingen van de klant.
De bestelling zal slechts aan de klant worden geleverd of zal slechts worden uitgevoerd na integrale betaling. De overdracht van de eigendom en de risico’s heeft plaats op het ogenblik der integrale betaling van de bestelling. De klant wordt er bijgevolg van in kennis gesteld dat hij als enige de risico’s draagt die aan de levering verbonden zijn.
Art. 9. Beschikbaarheid
De door de verkoper te koop aangeboden producten worden slechts aangeboden in de mate waarin zij voorradig zijn.
In geval van onbeschikbaarheid van één of meerdere producten na betaling van de bestelling, verbindt de verkoper zich ertoe de klant hier zo spoedig mogelijk van in kennis te stellen en biedt hij de klant de keuze tussen terugbetaling, een wijziging van zijn bestelling of een uitgestelde levering van zodra de desbetreffende producten weer voorradig zijn.
Art. 10. Betaling
De klant dient onmiddellijk na het plaatsen van de bestelling online over te gaan tot betaling via het beveiligde systeem ‘Bancontact’, ‘IDEAL’, ‘Mastercard’ en ‘Visa’.
Facturen vervallen binnen de 8 dagen na factuurdatum. Indien de factuur op de vervaldag niet is betaald dan gelden de volgende regels:
Voor B2B:
Elke factuur die onbetaald is gebleven op haar vervaldag geeft van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling aanleiding tot verwijlintresten ad. 8% per jaar, te rekenen vanaf de vervaldag der factuur tot op datum van volledige betaling, en een forfaitaire schadevergoeding van 10% met een minimum van 125,00 EUR, zij het evenwel onder voorbehoud van het recht van de verkoper om een hogere schadevergoeding te vorderen, rekening houdende met de in werkelijkheid geleden schade.
Voor B2C:
Bij gehele of gedeeltelijke niet-betaling van een factuur door de Klant zal de verkoper eerst een kosteloze betalingsherinnering sturen.
Deze herinnering geldt als formele ingebrekestelling en vermeldt duidelijk de uiterste betaaldatum.
Vanaf 14 dagen na de kosteloze betalingsherinnering is de Klant van rechtswege en zonder voorafgaandelijke ingebrekestelling verwijlinteresten verschuldigd.
Deze verwijlinteresten mogen niet hoger zijn dan de wettelijke interestvoet bepaald door de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties.
Bovendien kan de verkoper vanaf 14 dagen na de kosteloze betalingsherinnering een forfaitaire schadevergoeding eisen. Deze forfaitaire schadevergoeding dekt zowel de administratieve kosten als de overige invorderingskosten. Het maximumbedrag van deze schadevergoeding is afhankelijk van het openstaande factuurbedrag en wordt als volgt berekend:
• € 20 als het verschuldigde bedrag lager is dan of gelijk aan € 150.
• € 30 vermeerderd met 10% van het verschuldigde bedrag op de schijf tussen € 150,01 en € 500 als het verschuldigde bedrag tussen € 150,01 en € 500 ligt.
• € 65 vermeerderd met 5% van het verschuldigde bedrag op de schijf boven € 500 met een maximum van € 2.000 als het verschuldigde 1 bedrag hoger is dan € 500.
Elke nieuwe bijkomende betalingsherinnering na de eerste kosteloze herinnering mag niet meer kosten dan € 7,50, vermeerderd met de op het ogenblik van de verzending geldende portkosten.
Voor B2B en B2C:
Het geheel of gedeeltelijk onbetaald laten van een factuur op haar vervaldag zorgt ervoor dat alle overige sommen en niet-vervallen facturen onmiddellijk opeisbaar worden.
In de mate dat de klant de betalingsvoorwaarden of andere verplichtingen niet naleeft, heeft de verkoper het recht om haar verplichtingen op te schorten of uit te stellen, en dit inzake de lopende overeenkomst, alsook alle andere lopende overeenkomsten tussen partijen. Tevens houdt de verkoper zich het recht voor om de overeenkomst zonder rechterlijke machtiging en zonder voorafgaandelijke ingebrekestelling eenzijdig te ontbinden.
De geleverde goederen blijven eigendom van de verkoper tot bij volledige betaling van de verkoopprijs vermeerderd met de kosten en intresten.
Art. 11. Ontvangst van de bestelling en klachten
De klant is ertoe gehouden de bijgevoegde bestelbon, alsook de conformiteit van de producten die hem worden geleverd of die hij afhaalt op het daartoe voorziene afhaalpunt, te vergelijken met de producten die hij bestelde.
Eventuele klachten dienen op schriftelijke wijze en dit per aangetekend schrijven te worden ingediend binnen een termijn van 8 dagen volgend op de levering van de bestelling of volgend op de melding dat de bestelling beschikbaar is in het daartoe voorziene afhaalpunt. Bij gebreke de klacht op voormelde wijze en binnen de vooropgestelde termijn in te dienen zal hier geen rekening mee kunnen worden gehouden en wordt de klant geacht de bestelling op definitieve wijze te hebben aanvaard.
Indien een klacht gegrond blijkt te zijn, heeft de verkoper de keuze tussen het vervangen van het product of het terugbetalen van de prijs van deze producten.
Art.12. Intellectuele eigendomsrechten
De informatie, logos, tekeningen, merken, modellen, slogans, de huisstijl, enz. die via de website of de catalogus van de verkoper toegankelijk zijn, worden beschermd door intellectuele eigendomsrechten.
Behoudens voorafgaand en uitdrukkelijk andersluidend beding, is het de klant niet toegelaten afgeleide werken gebaseerd op het geheel of een deel van de op de website of in de catalogus van de verkoper afgebeelde elementen te wijzigen, reproduceren, verhuren, uitlenen, verkopen, verspreiden of te creëren.
Behoudens indien hiervan uitdrukkelijk wordt afgeweken, houdt de overeengekomen prijs in geen enkel geval een overdracht in van de intellectuele eigendomsrechten en/of industriële rechten op om het even welke manier.
Art. 13. Aansprakelijkheid
Aansprakelijkheid voor indirecte schade of gevolgschade is onder alle omstandigheden uitgesloten. De verkoper kan zo op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld voor het eventuele falen van haar producten.De klant is als enige aansprakelijk voor het behoorlijk en geoorloofd gebruik van producten daarbij rekening houdend met de specificaties, de vermeldingen weergegeven op de verpakkingen van producten, de documentatie en de instructies van de verkoper.
De verkoper zal ten opzichte van de klant enkel aansprakelijk zijn voor de werkelijke geleden en bewezen schade voortvloeiend uit de in de met de verkoper gesloten overeenkomsten opgenomen verplichtingen, aldus met uitsluiting van enige andere impliciete of niet -geschreven verplichtingen. De aansprakelijkheid van de verkoper zal in ieder geval niet groter zijn dan het totaal van de aan de klant gefactureerde en door hem betaalde bedragen voor de koopprijs.
De in dit artikel opgenomen beperkingen gelden niet voor opzet en grote schuld in hoofde van de verkoper.
Art.14. Leeftijdsrestrictie
Gezien de wettelijke minimumleeftijd voor het kopen van alcohol bepaald is op 16 jaar en voor sterke dranken op 18 jaar, is het ten strengste verboden wijn of andere dranken uit ons aanbod te bestellen voor deze leeftijdsgroepen.
Bestellingen worden steeds afgehaald in één van onze winkels of thuis geleverd door onze eigen leveringsdienst. Deze transacties zullen enkel plaatsvinden als we zeker zijn dat aan de leeftijdsvoorwaarden voldaan wordt.
Indien er twijfel mocht bestaan over de leeftijd van de afnemer op het moment van levering of afhaling wordt zijn of haar identiteitskaart gevraagd. Indien de afnemer ons op geen enkele wijze kan verifiëren dat hij weldegelijk de minimumleeftijd van 16 of 18 jaar heeft bereikt; eigenen wij ons het recht toe de transactie te annuleren.
Art.15. Privacy
Privacy m.b.t. de webshop
– Bij het doen van aankopen op de webshop geeft de klant zijn/haar naam, adres, telefoonnummer, eventueel btw-nummer en e-maildres op.
De verkoper gebruikt deze gegevens voor de uitvoering van de afgesloten overeenkomst diede klant middels bestelling afsluit.
De verkoper behandelt de gegevens als vertrouwelijke informatie en zullen die nooit doorgeven, verhuren of verkopen aan derden. De klant kan, mits bewijs van identiteit (kopie identiteitskaart), deze gegevens op elk moment opvragen, verbeteren, wijzigen of laten schrappen en de klant kan weigeren dat de verkoper de gegevens gebruikt om de klant informatie toe te sturen. Het volstaat dit schriftelijk te melden via mail: info@kaapsewijn.be of via post: Driedennekespad 1, 3220 Holsbeek.
– De verkoper behoudt zich het recht uw gegevens ook te gebruiken om u later informatie over de aangeboden en/of verdeelde diensten door de verkoper te communiceren in het kader van het gerechtvaardigde belang van de verkoper om deze diensten bij haar klanten te promoten. U heeft ten alle tijden het recht om u te verzetten tegen het verwerken van uw persoonsgegevens voor directmarketingdoeleinden.
Dit kunt u eenvoudigweg melden via mail: info&kaapsewijn.be.
– De klant is zelf verantwoordelijk voor het vertrouwelijk houden van zijn log- in gegevens en het gebruik van zijn paswoord.
Het paswoord wordt gecodeerd opgeslagen; de verkoper heeft dus geen toegang tot het paswoord.
– de verkoper respecteert strikt de GDPR wetgeving en de Belgische Wet van 8 december 1992 met betrekking tot de bescherming van het privéleven in de verwerking van de persoonlijke gegevens. De klant heeft toegang via zijn/haar gebruikersprofiel tot het geheel van de beschikbare gegevens over u ter consultatie, wijziging of verwijdering.
Privacy m.b.t. de website
Wanneer de klant gebruik maakt van de website van de verkoper, worden de volgende persoonlijke gegevens verzameld:
– De verkoper maakt gebruik van cookies. Cookies bestaan uit een standaard internet technologie die het mogelijk maakt bepaalde informatie op te slaan en te ontsluiten op het systeem van de gebruiker. Cookies kunnen niet worden gebruikt om personen te identificeren; een cookie kan slechts een machine identificeren. Iedere internetgebruiker kan zijn computer zodanig instellen dat cookies niet worden geaccepteerd. Indien de computer van de klant geen cookies accepteert is het mogelijk dat hij/zij problemen zal ondervinden tijdens de bestelprocedure. Mocht dit het geval zijn dan verzoeken wij de klant contact met de verkoper op te nemen zodat de verkoper de bestelling alsnog kan invoeren.
– De verkoper houdt online (anonieme) bezoekersstatistieken bij om te kunnen bekijken welke pagina’s van de internetsite in welke mate bezocht worden.
– Contactformulier: bij het indienen van het contactformulier worden de volgende gegevens bewaard: uw naam, uw e-mailadres, uw telefoonnummer, uw persoonlijk bericht en het IP-adres vanwaar de klant het formulier indiende. De contactgegevens die de klant aan de verkoper meedeelt worden enkel gebruikt om u te kunnen antwoorden. Deze gegevens worden daarna niet opgenomen in een adreslijst en de klant ontvangt van de verkoper geen verdere berichten tenzij de verkoper het antwoord op de vraag vormen, of een relevante aanvulling van de klant daarop.
– Nieuwsbrief: wanneer de klant zich inschrijft voor de nieuwsbrief, dan wordt enkel de naam en e-mailadres van de klant bijgehouden. De gegevens van de klant worden niet doorgegeven aan derden. Wanneer de klant zich inschrijft voor de nieuwsbrief worden zijn/haar gegevens enkel gebruikt in het kader van nieuwsbrieven die door de verkoper zelf uitgestuurd worden.
De klant wordt enkel opgenomen in de mailing lijst van de nieuwsbrief wanneer de klant daar zelf actie voor onderneemt. Dit kan via een online inschrijving op de website, of wanneer de klant daar expliciet de toestemming voor heeft gegeven in de winkel van de verkoper of tijdens een evenement. De gegevens van de klant zullen nooit impliciet opgenomen worden in een mailing lijst.
Maatregelen m.b.t. beveiliging privacy
De verkoper heeft gepaste maatregelen getroffen om de ongeoorloofde toegang tot de persoonlijke gegevens van de klant te verhinderen. De persoonlijke gegevens zijn enkel raadpleegbaar door de personen die daarvoor bevoegd zijn en enkel in de gevallen waarvoor de toegang tot deze informatie geoorloofd is.
Indien de klant vragen heeft over deze privacy statement, kan deze de verkoper contacteren via mail: info@kaapsewijn.be
De persoonlijke gegevens opvragen, aanpassen of verwijderen:
De verkoper wenst de klant te wijzen op de rechten die hij/ zij als betrokkene uit kan oefenen inzake de privacy van de klant, waarvoor de klant met de verkoper contact kan opnemen:
De verkoper staat steeds open voor al de vragen omtrent uw privacy en de manier waarop de verkoper de gegevens van de klant verwerken.
Dit houdt in dat de klant bij de verkoper kan/mag opvragen welke gegevens de verkoper op dat moment allemaal van klant verzameld heeft.
De klant heeft het recht om bepaalde informatie aan te passen indien deze niet zouden stroken met de werkelijkheid.
Wanneer uit de inzage blijkt dat bepaalde gegevens niet correct zouden zijn, dan kan de klant contact opnemen om de gegevens waar nodig aan te passen.
De klant heeft het recht om verzet aan te tekenen tegen het gebruik van zijn/haar gegevens voor bepaalde doeleinden.
Wanneer de klant dit wenst kan deze bij de verkoper een verzoek tot vergeten indienen. Hiervoor zal een proces opgestart worden dat de persoonlijke gegevens in al de databestanden van de verkoper zal verwijderen, voor zover dit wettelijk mogelijk is.
In een aantal gevallen zal de verkoper de gegevens van de klant niet altijd (volledig) uit e data kunnen schrappen, bv. ten gevolge van wettelijke verplichtingen (boekhouding). De gegevens verdwijnen in dat geval automatisch uit deze archieven van zodra de wettelijke bewaartermijn verstreken is.
Wanneer de klant zijn/haar toestemming heeft gegeven voor een bepaalde verwerking van zijn/haar persoonsgegevens, dan kan de klant deze toestemming te allen tijde intrekken, zonder dat dit afbreuk doet aan de rechtmatigheid van de verwerking op basis van de toestemming voor de intrekking ervan.
De klant kan de verkoper verzoeken om de verwerking van zijn/haar gegevens tijdelijk stop te zetten (“te bevriezen”). De verwerking van deze gegevens zal dan worden opgeschort tot tegenbericht van de kant van de klant, of tot een samen overeengekomen einddatum.
Wanneer de klant van mening bent dat er zich een inbreuk op zijn/haar rechten heeft voorgedaan, dan heeft de klant het recht om klacht neer te leggen bij de lokale privacy autoriteit (voor België: https://www.privacycommission.be/)
Precies om e privacy te beschermen vraagt de verkoper steeds om legitimatie wanneer de klant een van deze rechten wenst uit te oefenen. Er zal daarom steeds gevraagd worden naar een kopie van de identiteitskaart van de klant.
Art.15. Diverse bepalingen
Geval van overmacht of toeval. De verkoper kan noch contractueel, noch buitencontractueel aansprakelijk worden gesteld in geval van tijdelijke of permanente niet uitvoering van zijn verplichtingen, indien deze niet-uitvoering te wijten is aan een geval van overmacht of toeval.
Overmacht heeft betrekking op alle omstandigheden die niet te wijten zijn aan een fout in hoofde van de verkoper en die de uitvoering van de overeenkomst onmogelijk maken, bemoeilijken of vertragen. In geval van gedeeltelijke levering of gedeeltelijke uitvoering van de overeenkomst blijft de klant gehouden tot betaling van het uitgevoerde/geleverde, zonder dat de klant aanspraak kan maken op enige schadevergoeding.
Onvoorzienbaarheid. Indien, ingevolge omstandigheden onafhankelijk van de wil van de verkoper, deze laatste zijn verplichtingen niet meer kan nakomen of indien de uitvoering van deze verplichtingen duurder of moeilijker is geworden, verbinden de klant en de verkoper zich ertoe om te goeder trouw en op loyale wijze binnen een redelijke termijn de contractuele voorwaarden te heronderhandelen teneinde het evenwicht te herstellen. Bij gebreke aan akkoord binnen een redelijk termijn zal iedere partij het recht hebben de ontbinding van de overeenkomst en van de contractuele relaties die de partijen verbinden in te roepen zonder enige schadevergoeding van welke aard ook verschuldigd te zijn.
Verbreking van de overeenkomst. In geval van insolvabiliteit van de klant of ingeval van onbetaalde schulden, ook indien deze voortspruiten uit eerdere overeenkomsten tussen de klant en de verkoper, is de verkoper ertoe gerechtigd de uitvoering van zijn verplichtingen te schorsen tot de dag der integrale betaling door de klant van alle openstaande schulden.
Ingeval van niet-uitvoering van zijn verplichtingen door de klant, kan de verkoper de overeenkomst onmiddellijk verbreken ten laste van de klant, zonder enige schadevergoeding verschuldigd te zijn. Deze verbreking van de overeenkomst kan in voorkomend geval aanleiding geven tot betaling van schadevergoedingen en intresten door de klant aan de verkoper.
Illegaliteit. Behoudens andersluidende uitdrukkelijke bepaling zal de eventuele onregelmatigheid of nietigheid van een clausule, een paragraaf of een bepaling (of van een deel van een clausule, een paragraaf of een bepaling) geen enkele invloed hebben op de geldigheid van de andere clausules, paragrafen of bepalingen van de voorliggende algemene voorwaarden, noch op het overige deel van deze clausule, paragraaf of bepaling.
Titels. De titel die in de voorliggende algemene voorwaarden worden gebruikt, worden slechts ter referentie en uit gemak gebruikt. Zij beïnvloeden op generlei wijze de betekenis of de draagwijdte van de bepalingen die zij aanduiden.
Geen afstand. De inertie, de nalatigheid of de vertraging van een partij in de uitvoering van één van haar rechten of middelen in toepassing van de voorliggende algemene voorwaarden kan in geen enkel geval worden beschouwd als een afstand van dit recht of middel.
Toepasselijk recht en bevoegde rechtbanken. Deze algemene voorwaarden zijn onderworpen aan het Belgisch recht.
De rechtbanken van het arrondissement van de maatschappelijke zetel van de verkoper zijn bevoegd, onverminderd het recht van de verkoper om een andere bevoegde rechtbank aan te wijzen
"Ontdek de Passie en Schoonheid van de Wijnwereld - Een Reis doorheen de Wereld van Verschillende Smaken
Welkom in de betoverende wereld van wijn, waar passie, liefde en interesse samenkomen om de wonderen en schoonheid van dit goddelijke product te onthullen. Het proeven van wijn is als het ervaren van de droom van de wijnmaker, een ambachtelijke kunst die het karakter van het land en de ziel vastlegt in elke druppel.
Elke wijn vertelt een uniek verhaal, van de verfijnde elegantie van een Bordeaux-blend tot de levendige energie van Argentijnse Malbec. Stap aan boord van deze reis doorheen de wijnwereld en ontdek een rijk palet aan smaken die je meenemen naar verre bestemmingen en culturen.
Maar de schoonheid van wijn gaat verder dan geografie. Het is een reis door de tijd, een ontdekking van het verleden en een verwachting voor de toekomst. Geniet van het delen van een glas wijn met geliefden en koester de warmte en gezelligheid die het met zich meebrengt.
Duik dieper in de wijnwereld en ervaar een nooit eindigende ontdekkingstocht van nieuwe druivensoorten en verhalen. Laat je betoveren door de passie van wijnmakers, de liefde voor het land en de kunst van wijn maken.”